Gimnazjum Nr 8

im. Stanisława Ligonia w Rudzie Śląskiej

 

 

Szkoła Współpracy

 

 

 

 

  • Uncategorised
  • Informacje
  • Uczniowie
  • Galeria
  • Wymagania edukacyjne

    Wymagania edukacyjne

  • Programy wychowawcze i edukacyjne

              Z poniższych artykułów można dowiedzieć się jakie cele wychowawcze i edukacynje wdrażane są w naszym gimnazjum. Zapraszamy do lektury.

  • Nasze osiągnięcia
  • Aktualności
  • Języki obce
  • Nauki przyrodnicze
  • Nauki humanistyczne
  • Biblioteka
  • Sport
  • Świetlica
  • Szkolny Ośrodek Kariery
  • INTERBLOK

    interblok

    INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w Gimnazjum – INTERBLOK

     

    Uczniowie w programie


    W ramach programu INTERBLOK uczniowie zaraz po swoich lekcjach odbywają 90 minutowe zajęcia badawcze z zakresu przedmiotów matematyczno-przyrodniczych tzw. bloki. Program INTERBLOK realizowany jest w trzech kolejnych latach, przy czym w roku pierwszym uczniowie wykonują eksperymenty naukowe wg przygotowanych instrukcji. W roku drugim, uczniowie otrzymują do rozwiązania problemy badawcze, sami dobierają metodę rozwiązania problemu i ją realizują. Natomiast w trzecim roku, uczniowie stają się konstruktorami i projektują oraz budują prototypy urządzeń spełniające określone normy. W ramach programu uczniowie uczą się także przedsiębiorczości, kalkulują koszty pomocy naukowych oraz rozliczają osobogodziny pracy. Za każdym razem poddają zajęcia ewaluacji.
    W pierwszym roku realizacji programu proponujemy uczniom klas I zajęcia o następującej tematyce:

     

          1. Jak wykonać mapę hipsometryczną?
          2. Waga Leonardo da Vinci.
          3. Życie w kropli wody.
          4. Jakiem substancje przewodzą prąd elektryczny?
          5. Doświadczalne sprawdzanie jednorodności budowy różnych materiałów.
          6. Tajemnice ukryte w sklejonym pasku papieru.
          7. Błona z mydlin.
          8. Kuchnia od kuchni – zabawy ze skrobią.
          9. Badanie odczynu różnych substancji za pomocą wskaźników kwasowo – zasadowych
          10. Otrzymywanie wskaźników kwasowo zasadowych. Fenoloftaleina jako atrament sympatyczny.
          11. Oddychanie
          12. Porównanie gęstości kości ptaka i ssaka.
          13. Co kryje twierdzenie Pitagorasa?
          14. Projektowanie puzzli.
          15. Jakie geny – takie dziecko.
          16. Wytrącanie osadów nierozpuszczalnych soli.
          17. Jak przeciąć płomień?
          18. Wykrywanie cukrów. Hydroliza sacharozy oraz skrobi.
          19. Jak wyznaczyć kierunek północny?

     

    Jako urozmaicenie zajęć zaplanowano wycieczki badawczo - naukowe do planetarium, do oczyszczalni ścieków, na wystawy interakcyjne i wykłady min. na Uniwersytecie Śląskim,
    Uczniowie realizując eksperymenty korzystają z ogólnodostępnych materiałów i przyborów szkolnych, często wykorzystując odpady plastikowe takie jak kubeczki po jogurtach, druciki, gumki recepturki, patyczki i wiele innych.

     

    Program INTERBLOK stanowi narzędzie do rozbudzania zainteresowań uczniów metodami angażującymi w zakresie nauk matematyczno – przyrodniczych i technicznych.


    Uświadamia uczniom interdyscyplinarność dzisiejszej nauki i techniki.

    Zapraszamy do galerii zdjęć dokumentujących dokonania uczniów.

    INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w Gimnazjum – INTERBLOK



    Uczniowie w programie

    W ramach programu INTERBLOK uczniowie zaraz po swoich lekcjach odbywają 90 minutowe zajęcia badawcze z zakresu przedmiotów matematyczno-przyrodniczych tzw. bloki. Program INTERBLOK realizowany jest w trzech kolejnych latach, przy czym w roku pierwszym uczniowie wykonują eksperymenty naukowe wg przygotowanych instrukcji. W roku drugim, uczniowie otrzymują do rozwiązania problemy badawcze, sami dobierają metodę rozwiązania problemu i ją realizują. Natomiast w trzecim roku, uczniowie stają się konstruktorami i projektują oraz budują prototypy urządzeń spełniające określone normy. W ramach programu uczniowie uczą się także przedsiębiorczości, kalkulują koszty pomocy naukowych oraz rozliczają osobogodziny pracy. Za każdym razem poddają zajęcia ewaluacji.

    W pierwszym roku realizacji programu proponujemy uczniom klas I zajęcia o następującej tematyce:

    • Jak wykonać mapę hipsometryczną?

    • Waga Leonardo da Vinci.

    • Życie w kropli wody.

    • Jakiem substancje przewodzą prąd elektryczny?

    • Doświadczalne sprawdzanie jednorodności budowy różnych materiałów.

    • Tajemnice ukryte w sklejonym pasku papieru.

    • Błona z mydlin.

    • Kuchnia od kuchni – zabawy ze skrobią.

    • Badanie odczynu różnych substancji za pomocą wskaźników kwasowo – zasadowych

    • Otrzymywanie wskaźników kwasowo zasadowych. Fenoloftaleina jako atrament sympatyczny.

    • Oddychanie

    • Porównanie gęstości kości ptaka i ssaka.

    • Co kryje twierdzenie Pitagorasa?

    • Projektowanie puzzli.

    • Jakie geny – takie dziecko.

    • Wytrącanie osadów nierozpuszczalnych soli.

    • Jak przeciąć płomień?

    • Wykrywanie cukrów. Hydroliza sacharozy oraz skrobi.

    • Jak wyznaczyć kierunek północny?

     

    Jako urozmaicenie zajęć zaplanowano wycieczki badawczo - naukowe do planetarium, do oczyszczalni ścieków, na wystawy interakcyjne i wykłady min. na Uniwersytecie Śląskim,

    Uczniowie realizując eksperymenty korzystają z ogólnodostępnych materiałów i przyborów szkolnych, często wykorzystując odpady plastikowe takie jak kubeczki po jogurtach, druciki, gumki recepturki, patyczki i wiele innych.

     

    Program INTERBLOK stanowi narzędzie do rozbudzania zainteresowań uczniów metodami angażującymi w zakresie nauk matematyczno – przyrodniczych i technicznych.

    Uświadamia uczniom interdyscyplinarność dzisiejszej nauki i techniki.

     

    Zapraszamy do galerii zdjęć dokumentujących dokonania uczniów.

  • Matematyka
  • Pedagog i Psycholog